ساعت آغاز بکار مدارس در ماه رمضان چگونه است؟

وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس می‌توانند به اقتضای شرایط در ماه رمضان (اوقات شرعی، موقعیت جغرافیایی، نوع مدرسه و...) با توجه به نظرات معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها، ضمن اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، نسبت به شروع ساعت کار مدرسه با یک ساعت تأخیر اقدام کنند.

به گزارش بستک نیوز به نقل از وزارت آموزش و پرورش، با توجه به دایر بودن مدارس تا روز ۲۸ اسفند، وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای آموزش در ایام ماه مبارک رمضان و توصیه‌های مدیریتی اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان در دهه آخر اسفند سال جاری و تقارن آن با آغاز بهار طبیعت و تعطیلات نوروز و با عنایت به ضرورت رعایت حال دانش آموزان روزه دار و بهره‌مندی بیشتر معنوی در این ماه پر خیر و برکت بویژه در ساعات فعالیت مدارس، ضرورت می‌داند به مدیران ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق و مدارس مواردی را توصیه کند. شایسته است مدیران با استفاده از ظرفیت مشورت و مشارکت شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان و با تصویب شورای مدرسه، نسبت به هماهنگی و اجرای هرچه مطلوب تر تصمیمات اتخاذ شده، در این ایام اقدام کنند.

۱) با توجه به شرایط جسمانی دانش آموزان روزه دار و ضرورت زمینه‌سازی برای استفاده مطلوب از برکات عبادی و معنوی این ماه، شایسته است طی مصوبه شورای مدرسه، معلمان:

الف) از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش آموزان در این ماه مبارک خودداری کنند.

ب) ارائه تکالیف و کار در منزل به دانش آموزان را محدود کنند.

ج) درس تربیت بدنی، با ورزش‌های سبک اجرا شود.

۲) برگزاری برنامه های مذهبی، تربیتی و امیدآفرین با مشارکت معلمان، دانش آموزان و اولیا نظیر اجرای نمازهای جماعت در مدرسه، برگزاری مراسم ادعیه و سخنرانی به‌ویژه مراسم شب های قدر و احیا و سایر برنامه های فرهنگی و تربیتی از جمله نکات مورد نظر است که برنامه ریزی و اجرای آن به مدیران نیز تاکید می شود.

امید است برنامه‌های پیش‌بینی شده شورای مدرسه برای این ماه، به‌گونه‌ای تنظیم و اجرا شود که ضمن تشویق اعتقادی دانش آموزان به روزه داری و تشویق آنان به حفظ و رعایت شئونات دینی و مذهبی، زمینه‌های توسعه و درک فرهنگ اسلامی و حب نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) و دستورات ایشان را بیش از پیش در میان معلمان و دانش آموزان فراهم کنند و به یقین نقش مدیران مدارس در تحقق این امر مهم، بسیار اساسی و موثر است.