به گزارش پایگاه خبری بستک نیوز ، احمد جباری اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین نیازهای منطقه غرب هرمزگان، اجرا و مناسب‌سازی جاده بستک به بندرعباس از طریق چاه سرمه و تدرویه بود و زمانی که بنده به عنوان نماینده مردم غرب هرمزگان در سال ۸۶ انتخاب شدم، بخشی از این جاده در حدود ۳۵ کیلومتر اجرایی شده بود اما دو پل اصلی این مسیر یعنی پل‌های سرتنگ و پل آلکندی هنوز به اجرا نرسیده بود و مردم برای تردد در این جاده مجبور بودند در فصول بارندگی به دل امواج خروشان رودخانه زده و از آن عبور کنند.

وی افزود: وضعیت تردد مردم در این محور بخصوص در فصول بارندگی سخت و ناگوار بود به طوری که بارها ارتباط مردم با روستاهای در طول مسیر قطع می‌شد و صرفا تردد به بستک از طریق لار میسر بود.

نماینده سابق مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۱۳۸۷ با وقوع یک سیلاب بزرگ در منطقه غرب هرمزگان، متاسفانه ۴ جوان دهنگی جان خودشان را از دست دادند و در مسیر عبور از سیلاب در این رودخانه طعمه سیل شدند. در همان زمان با طرح سوال از آقای بهبهانی وزیر وقت راه از وی در کمیسیون عمران مجلس خواستم تا ضمن سفر به منطقه غرب هرمزگان، وضعیت اسفناک راه‌های این منطقه را مورد بررسی قرار دهد و در قبال این وضعیت پاسخگو باشد.

جباری تصریح کرد: پس از سفر وزیر راه وقت به غرب هرمزگان، بلافاصله در شهریورماه سال ۸۷ عملیات اجرایی ساخت دو پل مهم آلکندی و سرتنگ آغاز و در کمتر از ۵ ماه بعد در دهه فجر همان سال به بهره‌برداری کامل رسید و عملا یک چالش بزرگ از سر راه مردم این منطقه برداشته شد.

وی با بیان این که مشخصات راه بستک – بندرعباس در تقسیم‌بندی راه‌های کشور یک راه روستایی بود، خاطرنشان کرد: برای دریافت اعتبارات ویژه برای اجرای قطعات باقیمانده از این محور باید نوع و مشخصات این محور را تغییر می‌دادیم و لذا با همکاری خوب مدیرکل وقت راه و معاون وقت عمرانی استانداری هرمزگان توانستیم نوع جاده را به مشخصات کویری تغییر دهیم و این تغییر نوع محور، سرآغاز فصل جدیدی برای پیگیری اجرای این جاده بود.

عضو مجمع نمایندگان ادوار هرمزگان در مجلس گفت: در دولت یازدهم پیگیری‌ها برای تخصیص اعتبار به این محور را ادامه دادم و از طریق ارتباط موثر با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی و در سایه تلاش‌های مدیرکل راه و شهرسازی سابق یعنی آقایان دستوان، دستورات ویژه ارتقاء و بهسازی این محور از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد و در حضور وزیر راه و شهرسازی نشست ویژه‌ای را برگزار کردیم که نتایج آن اکنون نیز در طول این محور قابل مشاهده است.

جباری اضافه کرد: از دی ماه ۱۳۹۴ بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان برای یک قطعه از این محور در محدوده روستای تدرویه تا چهارراه چاه‌بنارد و ۲۲ میلیارد تومان نیز برای قطعه دیگر این پروژه از چاه‌بنارد تا تنگ‌بستک تأمین اعتبار شد و اکنون نیز عملیات اجرایی این پروژه از طریق عقد قرارداد با پیمانکار بومی در حال پیگیری و اجرا است.

وی با تقدیر از تلاش‌های آقایان شیری و جوان مدیران کل راه شهرسازی و حمل و نقل و راهداری استان هرمزگان و آقای شرفی معاون اداره کل حمل و نقل و راهداری هرمزگان در تداوم پیگیری‌ها در خصوص این محور، عنوان کرد: از اواخر سال گذشته تاکنون ۳ بار با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مسؤولان وزارت راه و شهرسازی دیدار داشته‌ام و برغم این که مسؤولیتی در حوزه نمایندگی مردم غرب هرمزگان نداشتم اما در هر سه جلسه پیگیر تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل چندین پروژه از جمله پروژه راه بستک – بندرعباس بودم و از همه مدیران وزات راه و شهرسازی که در طول دوران نمایندگی‌ام با آنان در ارتباط بودم نیز خواسته‌ام تا به طور ویژه با نماینده فعلی مردم غرب هرمزگان همکاری خاص داشته باشند.

جباری تأکید کرد: غرب هرمزگان تشنه توسعه و آبادانی است و در این راه به همدلی و حرکت بر پایه منطق نیاز داریم و همه سرمایه‌های غرب هرمزگان باید برای توسعه و پیشرفت آن دست در دست هم دهند تا بتوان ریشه محرومیت‌ها را خشکاند و بستک و بندرلنگه و پارسیان را به جایگاه واقعی‌شان در اقتصاد و توسعه کشور برسانیم.

منبع : فارس

انتهای پیام/آ